بیا با هم...

همه با هم پیش به سوی ظهور

بیا با هم...

همه با هم پیش به سوی ظهور

«اینده از آن متقین است»
متقی باش تا اینده از آن تو باشد

بایگانی

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

۱۴
مرداد

در حالی که در این آشفته بازار اقتصادی همه توقع دارند که از راه غیر قانونی و با ضربه فنی مشکلات را حل کنند، اما هیچ کس انگشت اتهام را به سمت مجلس دراز نمی کند. در حالی که بنی صدر هم با رأی به عدم کفایت مجلس کنار گذاشته شد و نه با ضربه فنی امام!

 

البته روشن است که از پشت صحنه کسانی که دارند روی فکر مردم کار می کنند، روی چیزی دست می گذارند که حساسیت زا باشد و بشود با آن مردم را به آشوب کشاند! وگرنه اگر ماهواره ها این مطالبه را در مردم ایجاد کرده بودند که: سراغ نمایندگان مجلس شهر خودتان بروید و از آنها مطالبه ی مسالمت آمیز کنید که به دولت فشار وارد کنند، تا به حال همه ی مشکلات حل شده بود.

 

به هر حال ما از عملکرد رهبری و تمام زیر مجموعه های او که مستقیماً تحت نظر اوست راضی هستیم و تا به حال فساد عظیمی در آنها ندیده ایم.

نه در سیستم سپاه، نه در نیروی انتظامی نه در قوه قضائیه و نه در صدا و سیما خبری از آن فسادهای میلیاردی نیست (گرچه حرف و حدیث و تخریب های غیر مستند در مورد آنها هم زیاد است).

همه کاره ی اقتصاد کشور از نظر قانونی دولت و مجلس است، که آنها هم به طرز عجیبی دستشان با هم است و با هم بر علیه مردم همکاری دارند!

 

توضیحی در مورد قوه ی قضائیه:

از دور که نگاه می کنیم شک می کنیم که چرا قوه ی قضائیه خوب کار نمی کند و جلوی فساد را نمی گیرد؟

اما حقیقت این است که قوه ی قضائیه نمره ی قابل قبولی داشته است و البته اطلاع رسانی عملکردش ضعیف بوده است. پسر هاشمی، برادر روحانی، و برادر جهانگیری همه کسانی هستند که قوه ی قضائیه مچ آنها را گرفته است.

لکن مشکل مملکت ما این است که فساد در آن سهل و آسان است و پیشگیری وجود ندارد. از طرفی پروسه ی محاکمه ی قضائی پروسه ای وقت گیر و زمان بر است و قاضی به اندازه ی کافی وجود ندارد.

یعنی ما مشکل قانونی داریم که فساد را تسهیل می کند و مجلس باید آنها را برطرف کند.

 

  • مهدی جهانشاهی
۱۴
مرداد

اامام رضا علیه السلام خبر از فتنه ای داده اند که بدتر از فتنه ی دجال است. 

عن الحسن بن علی الخزاز قال : سمعت الرضا ( علیه السلام ) یقول : إن ممن ینتحل مودتنا أهل البیت من هو أشد فتنة على شیعتنا من الدجال ، فقلت : بماذا ؟ قال : بموالاة أعدائنا ، ومعاداة أولیائنا إنه إذا کان کذلک اختلط الحق بالباطل ، واشتبه الامر فلم یعرف مؤمن من منافق . (روایت صحیح السند از وسائل الشیعة ج16 ص179).

«برخی از کسانی که ادعای دوستی ما اهل بیت را دارند، فتنه ای بدتر از دجال برای شیعیان ما دارند» از حضرت سؤال شد: چگونه؟ فرمود: با دوستی دشمنان ما و ابراز دشمنی با دوستان ما! هنگامی که این فتنه پیش آید، حق و باطل مخلوط می شوند و امر مشتبه می شود و هیچ مؤمنی از منافق تشخیص داده نمی شود.

این کلام از زبان امام رضا علیه السلام می تواند اشاره به این حقیقت داشته باشد که خاستگاه این فتنه همین اطراف و در ایران خواهد بود.

 

این با جریان اعتدال امروز کاملاً مطابقت دارد.

از طرفی می گویند: باید با دنیا (بخوانید آمریکا!) تعامل داشت. شما به کار آنها کاری نداشته باشید تا آنها هم به کار شما کاری نداشته باشند! کمی شما کوتاه بیایید کمی هم آنها؛ مرگ بر آمریکا نگویید و ...

از آن طرف به مشکلات داخلی که می رسند سر نیروهای خودی خراب می کنند و می گویند: منتقدان برجام باید استغفار کنند!  مشکل از حزب اللهی های تند رو است؛ مشکل از دولت قبل است! مشکل از بالا است و ما هیچ کاره ایم ...

 

بحث فتنه که وسط می آید، شاخک هایمان باید تیزتر شود و با دقت بیشتری به مسائل نگاه کنیم.

مخصوصاً که این فتنه، فتنه ی نفاق است و از فتنه ی دجال که فتنه ی کفر است سخت تر است...

  • مهدی جهانشاهی