بیا با هم...

همه با هم پیش به سوی ظهور

بیا با هم...

همه با هم پیش به سوی ظهور

«اینده از آن متقین است»
متقی باش تا اینده از آن تو باشد

بایگانی

سرم آمد هرآنچه می ترسیدم!

پنجشنبه, ۴ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۲۱ ق.ظ

دو ضرر نقد «مذاکره» برای ما:

در مقابل نفعی که مذاکره با آمریکا شاید برای ما داشته باشد، اما دو ضرر در این بین مسلّم است. در طول همین دو سال مذاکره به صورت نقد، به سود به آمریکا و دو ضرر به ما رسیده است.

اوّل اینکه: آمریکا از این مذاکرات استفاده ی تبلیغاتی خود را می کند و به همه ی ملّت ها اینطور وانمود می کند که: این ایران با آنهمه سرو صدایی که داشت، آخر کار مجبور شد از حرف خودش کوتاه بیاید و با ما به صحبت و چانه زنی بنشیند. گویا ایران دیگر آمریکا را آن موجود جانی و ستمکار نمی داند.

آمریکا اینطور وانمود می کند که تحریمها ملت ایران را به عقب نشینی واداشته و این یعنی القای این مفهوم به کلّ ملّتها، که هیچ قدرتی توان مقابله با آمریکا را ندارد.

ضرر دوّم مذاکره با آمریکا این است که: آمریکا با همین ابزار مذاکره توانسته است در مسیر پیشرفت ما سنگ اندازی کند و برنامه ی هسته ای ما را متوقف کند. وضعیت کنونی همان وضعیتی است که همین تیم مذاکره در سال 82 بر سر کشور ما آورد و آن زمان رهبر بزرگوار صریحاً مخالفت خود را اعلام کردند و دستور به ادامه ی تحقیق و توسعه ی هسته ای دادند. اما امروز دوباره این تجربه ی تلخ و آن ضرر بزرگ تکرار می شود! حالا باید منتظر بایستیم و ببینیم آنها در قبال این اعتماد سازی ما آیا تحریمی از ما بر می دارند یا نه؟...

در حقیقت ما برای مذاکره پیش شرط قبول کردیم و با این کار خودمان را خلع سلاح کردیم. پیش شرط قبول نکردن، همان چیزی بود که مذاکره کننده های قبلی زیر بار آن نرفتند و رهبر انقلاب نیز مخالفت خود را با آن اعلام کرده بود.

در وضعیت فعلی طول آمدن مذاکرات به نفع آمریکاست و به همین خاطر است که با کمال میل مذاکرات را تمدید می کند. این اشتباه از زمانی شروع شد که در توافقنامه «ژنو» توافق سه مرحله ای را پذیرفتیم. توپ را به دست دشمن دادیم و حالا در وسط یک بازی وسطی در حال دویدن هستیم تا ببینیم چیزی از حقوقمان به دستمان می آید یا نه.

رهبر انقلاب ناظر به دو آفت فوق دو جمله ذکر فرمودند:

فرمودند: با مذاکره زیر شبح تحدید مخالفم... مذاکره برای فروختن ژست ابر قدرتی [هدف آمریکاست].

و فرمودند: مذاکرات باید در یک مرحله و به صورت صریح و واضح انجام شود. توافق دو مرحله ای حیله ی دشمن است.

حالا باید دید مذاکره با آمریکا در مقابل این دو ضرر بزرگ، فایده و ثمره ی جبران کننده ای داشته یا نه؟!...

 

اما نفع مذاکره:

آمریکا به کسانی که خودش پیشنهاد همکاری داده بود، روی خوش نشان نداد! حالا چطور توقع داریم از این توافق مبهم و پیچیده که یک دنیا بر سر آن چانه زنی شده است، وفای به عهدی از آمریکا ببینیم...!

آزموده را آزمودن خطاست...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">