بیا با هم...

همه با هم پیش به سوی ظهور

بیا با هم...

همه با هم پیش به سوی ظهور

«اینده از آن متقین است»
متقی باش تا اینده از آن تو باشد

بایگانی

گناه بد حجابی در مقایسه با گناه اختلاس!

شنبه, ۴ تیر ۱۴۰۱، ۰۳:۲۸ ب.ظ

لابد به نظر شما این دو گناه اصلاً قابل مقایسه نیستند. لابد آقای علم الهدی تند رفته که اصلاً این دو تا را با هم مقایسه کرده!

خب حق دارید. چهارتا تار مو که چیزی نیست.

اما اختلاسهای هزار میلیاردی که صفرهایش قابل شمارش نیست هیچ وقت بخشیده نخواهد شد!

 

شاید من هم تا مدتی مثل شما فکر می کردم؛ تا اینکه کتاب «شنود» را خواندم. آنجا داستان تجربه ی نزدیک به مرگ یک سردار مدافع حرم را توضیح داده. در بخشی از آن می گوید: توجهم به زنی جلب شد که از خیابان عبور می کرد و وضع حجاب مناسبی نداشت. بعد متوجه زن و شوهری شدم که سوار ماشین نگاهشان به آن زن افتاد و فکر آنها را خواندم و دیدم که آن حجاب بد چه تبعاتی برای آنها داشت. مثلاً دیدم که آن مرد در خانه با زنش پرخاشگری کرد و علت آن زن بدحجابی بود که باعث شده بود مرد نسبت به زن خودش دلسرد بشود.

 

هرگز قصد ندارم گناه اختلاس را پایین بیاورم. اصلاً به نظر من این اختلاس ها بیش از آنکه به مال و دارایی مردم ضرر بزنند به دین مردم آسیب زدند و باعث بی اعتمادی مردم به نظام اسلامی شدند و این باعث نابخشودنی شدن آنهاست.

 

چند پست قبل در مورد تبعات بدحجابی هم نکاتی را گفتم و گفتم که چقدر نفرین بدرقه ی راه آنهاست.

اینجا در مقام مقایسه اضافه می کنم:

بد حجابی از دو جهت بدتر از اختلاس است:

1- آن [اختلاسگر] دزد مال مردم است و این [بدحجاب] دزد ناموس مردم. شما خودتان به کدام رضایت می دهید؟؟ مالتان را بدزدند یا ناموستان را؟؟

2- اختلاس گاهی گناه مخفی است و دودش به چشم عموم مردم نمی رود، برخلاف بدحجابی که گناه علنی است و خشم خدا را برای همه به دنبال دارد. روایات در این معنا صریح است که گناه علنی به همه ی کسانی که با آن مقابله نمی کنند آسیب وارد می کند.

قبلاً توضیح دادیم که بدحجابی آنقدر شوم است که از دل آن مسئول بی لیاقت و مسئول اختلاس گر هم در می آید! دست افراد بدحجاب بی برکت بوده که با رأی آنها افراد نفوذی و خائن قدرت گرفته اند.

 

البته اختلاس مخفی را ممکن است عده ای فاش کنند که فاش کردن آنها گاهی به قصد بدنام کردن نظام است و خودش یک گناه بزرگ در کناه گناه اختلاس است! کار درست را کسانی انجام می دهند که برای معرفی دزد دست به افشاگری می زنند و از نهادهای ذی ربط هم پیگیر مقابله با آن اختلاس می شوند./ اولی اسمش می شود: اشاعه ی فحشاء. دومی اسمش می شود امر به معروف و نهی از منکر.

 

حضرت علی می فرمود: با تقوای خودتان به من کمک کنید! (أعینونی بورع و اجتهاد)

حقیقت این است که بی تقوایی ـ به خصوص گناهان علنی مثل بدحجابی ـ دست حاکم را می بندد و نمی گذارد حتی با اختلاس مبارزه کند! برای مبارزه با اختلاس و اجرای عدالت باید از خودمان شروع کنیم. اگر ما دنبال هوا و هوس باشیم نمی توانیم توقع داشته باشیم مسئولان تافته ی جدا بافته باشند و طور دیگر رفتار کنند.

  • مهدی جهانشاهی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">