بیا با هم...

همه با هم پیش به سوی ظهور

بیا با هم...

همه با هم پیش به سوی ظهور

«اینده از آن متقین است»
متقی باش تا اینده از آن تو باشد

بایگانی

۱ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

۲۱
فروردين

با گناه بودن بدحجابی کاری ندارم؛ با اینکه یک گناه دائمی و آن به آن است و مرتکب آن از کرده ی خود ناراحت که نیست، بلکه خوشحال است و یک گناه علنی و برملا در مقابل دیده ی همگان است.... بگذریم.

فعلاً با این کار دارم که بدحجابی یک فرهنگ معنا دار است. از دل این فرهنگ چه چیزهایی بیرون می آید؟

از دل این فرهنگ مثلاً حسن روحانی بیرون می آید. فرهنگ شهوت و هوس. فرهنگ پرده دری و طغیان. فرهنگ شل بودن و کوتاه آمدن. یادمان که نرفته طرفداران روحانی از چه تیپ و قیافه ای بودند! به قیافه هایشان نمی آمد به خاطر «شکم گرسنه» به او رأی داده باشند! شکمهای سیری که دنبال آزادی هرچه بیشتر بودند، این شکمها بدهکارند به شکمهای گرسنه ای که هر سال از سال قبل گرسنه تر شدند.

از دل این فرهنگ مثلاً طلاق و دعوای خانوادگی بیرون می آید. بیچاره مرد خودش هم نمی داند چرا دارد در خانه بدخلقی می کند، غافل از اینکه دزد به خیالات او زده و هوای او را به همراه خود برده است! خود شما... راستش را بگویید... اگر دزد به مالتان بزند و فقیرتان کند بیشتر ناراحت می شوید یا اگر دزد به خانواده تان بزند و همسرتان دیگر برای شما نباشد. فرزندتان دیگر برای شما نباشد. کور که نیستیم. برای اینکه نبینیم مجبوریم سر زیر برف کنیم! برای اینکه نفهمیم چه دارد بر سرمان می آید و چه دارند بر سرمان می آورند مجبوریم این و آن را متهم کنیم...

واقعاً چرا در کشور ما به بدحجابی نگاه جرم انگارانه ندارند! در کشورهای دیگر که این کار جرم نیست، به خاطر این است که این کار جزئی از فرهنگ آنان است. پذیرفته اند که فرزندان زنازاده باشند. پذیرفته اند که خانواده ها طلاق عاطفی داشته باشند. در کشور ما که قرار نیست در کثافت آنها شنا کند چرا این بدحجابی جرم تلقی نمی شود؟! چرا حتی زنها با وضعیتی بدتر از زنهای خارجی خودنمایی و جلوه نمایی می کنند؟ با عملشان دیگران را وادار می کنند که به آنها توجه های آلوده کنند و با زبان دیگران را متهم می کنند و توقع دارند کسی به آنها نگاه نکند. نگاه آلوده که هیچ!

دنباله ی این فرهنگ را که بگیرید از خیلی جاها سر در می آورد. گفتم. اصلاً گناه بودنش هیچ! اصلاً بی برکتی هایی که از آن بالا به خاطر این فرهنگ غلط نازل می شود هیچ!

اصلاً هیچ! اصلاً بگذار ندانیم چه دارد بر سرمان می آید...

 

امیرالمؤمنین: وَ احْتَرِسُوا أَنْ تَعْمَلُوا أَعْمَالًا لَا یَرْضَى اللَّهُ بِهَا عَنَّا فَیَرُدَّ عَلَیْنَا وَ عَلَیْکُمْ دُعَاءَنَا فَإِنَّ اللَّهَ تَعَالَى یَقُولُ- قُلْ ما یَعْبَؤُا بِکُمْ رَبِّی لَوْ لا دُعاؤُکُمْ فَقَدْ کَذَّبْتُمْ فَسَوْفَ یَکُونُ لِزاماً «1» فَإِنَّ اللَّهَ إِذَا مَقَتَ قَوْماً مِنَ السَّمَاءِ هَلَکُوا فِی الْأَرْض‏
خلاصه: گاهی بر اثر اعمال مردم خداوند نه صدای حاکمان را و نه صدای مردم را نمی شنود و با بی اعتنایی پاسخ می دهد./ مشکل از آن بالاست!

  • مهدی جهانشاهی