بیا با هم...

همه با هم پیش به سوی ظهور

بیا با هم...

همه با هم پیش به سوی ظهور

«اینده از آن متقین است»
متقی باش تا اینده از آن تو باشد

بایگانی

رأی بدیم یا ندیم چه فرقی می کنه؟

شنبه, ۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۰۵ ب.ظ

بالآخره قراره همه چیز گرون بشه. قراره همه ی اینها جا خوش کنن و حقوق نجومی بگیرن. قراره آدم های خودشون رو بیارن سر کار و به ریش نداشته ی ما بخندن! مشکلات ما اگه قرار بود حل بشه تا حالا حل شده بود...

 

  • خدا وکیلی بگو ببینم نگاه کردی ببینی دونه دونه هر مسئول چکار می کنه و چطور کار می کنه؟ از قانون های تمیز و گره گشایی که توی همین چند ساله تصویب شده خبر گرفتی؟ یا اینکه چون مسیرت به مسیر مجلسی ها نمی خوره از کارهاشون بی خبری! بچه لاتـه به آخونده می گه: حاجی! کجایی؟ نیستی؟ آخونده جواب می ده: هستیم، نه اونجاهایی که شما هستی!
  • خیلی زشته که چون یه نماینده یا یه رئیس جمهور، منتخب خودمون نبوده، به کارهای خوبش هم بی‌توجهی کنیم و سراغ کارهای خوبش رو نگیریم.
  • می گن: «نماینده ها همه مثل هم اند. همه سر و ته یه کرباس اند.». عیبی نداره. دلگیر نشو. به ما آخوندها هم که می رسن جمع می بندن و می گن: شما آخوندا... آخوندا خراب شدن‌! خدا وکیلی نه من مثل داداشم هستم و نه ما دو تا شبیه آخوندهای دست‌اندرکار دولتی!
  • رفته‌گر با رفته‌گر فرق داره و در حد خودش تأثیر داره. اصلاً آبدارچی های این ارگانها توی روند کارها تأثیر دارن، مثلاً می تونن ضیراب قشنگی از کارکنان مجموعه پیش رئیس مجموعه بزنن. اون وقت چطور می گید نماینده با نمایند فرق نداره! بدتر از اون چطور روتون می شه بگید رئیس جمهور با رئیس جمهور تفاوتی نداره! ما که هرچی نگاه می کنیم این سید با اون شیخ اصلاً هیچ شباهتی نداره! نه سیاست هاشون مثل همه، نه همت و تلاششون مثل همه و نه حتی برکت دستشون مثل همه!

 

اگه با هم فرق دارن پس چرا وضع ما همونه که بود؟ چرا تأثیرش رو نمی بینیم؟

  • باز که اشتباه قبل رو تکرار کردید؟ تحقیق کردید و گفتید وضع بهتر نشده؟ یا همینطور چشم بسته از دور قضاوت کردید؟ از کجا می دونید، شاید وضع شما بهتر نشده باشه، اما وضع خیلی های دیگه بهتر شده باشه! یه نگاه به رشد اقتصادی بندازید، یه نگاه به آمار بیکاری، یه نگاه به جهش تولید مسکن، اون وقت قضاوت کنید! همه ی آمارها هم در دسترسه، فقط یه دل دلسوز می خواد که وظیفه ی خودش بدونه در این زمینه تحقیق کنه.
  • به علاوه، طبیعیه که خراب کردن خیلی سریع تر و راحت تر از ساختن و درست کردنه، مثل خراب کردن و پایین آوردن یه ساختمون. اما همین ساختمون اگه بخواد بازسازی بشه، ذره ذره و آجر آجر بالا می ره. اون وقت یکی نگاه می کنه و می گه: توی یک هفته این ساختمون چند متر بالا رفته؟ چرا کاری نشده! توی کار سیاست و عالم اقتصاد هم هشت سال خراب کاری و تعطیل کردن کارخونه ها و متوقف نگه داشتن اقتصاد به امید گلابی های برجام، چقدر طول می کشه تا برگرده سر جای اولش؟؟

حالا تو بگو:

  • اگر رأی ندیم چی می شه و چه فرقی می کنه؟ گفتی اگه رأی بدیم وضعیت فرقی نمی کنه. اما مطمئنی اگه رأی ندی باز هم وضعیت فرقی نمی کنه؟ فکر نمی کنی وسط درگیری جنگیم و اسرائیل منتظره که بعد از انتخابات از خجالت حمله های ما در بیاد؟ اگه مشارکت پایین بیاد حتماً حادثه ی کرمان تکرار می شه؛ این بار بیخ گوش خودمون!
  • می گن: می تونی قول بدی که سال بعد تورم نداشته باشیم؟! می گم: تو قول می دی که آمار مشارکت بالا باشه؟ اگر آمار مشارکت توی انتخابات بالا باشه من قول می دم تورم به شیب نزولی خودش ادامه بده، وگرنه ... از ماست که بر ماست.
  • مهدی جهانشاهی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">