بیا با هم...

همه با هم پیش به سوی ظهور

بیا با هم...

همه با هم پیش به سوی ظهور

«اینده از آن متقین است»
متقی باش تا اینده از آن تو باشد

بایگانی

منافع مشترک یعنی چه؟

شنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۹، ۰۳:۲۷ ب.ظ

گاهی می پرسند که چرا ایران با آمریکا و اسرائیل سر ستیز و تقابل دارد، اما با بلوک شرق ـ روسیه و چین ـ بنای بر تعامل دارد. آیا نمی شد با آمریکا هم راه می آمدیم و اینقدر به دست و پای هم نمی پیچیدیم؟؟ جناب وزیر اطلاعات هم که تذکر دادند: امام به ما یاد داده نه چشممان به غرب باشد و نه شرق!

 

 

حقیقت ماجرا این است که ما هیچگاه از موضع ضعف و از سر اکراه و اجبار با چین و روسیه از در تعامل وارد نشده ایم، حتی با آنها معامله ای نکرده ایم که طی آن بخواهیم از مقداری از حقوقمان به خاطر حفظ دوستی صرف نظر کنیم! بلکه آنچه هست این است که ما به صورت قهری و خدادادی با آنها منافع مشترک داریم. خدا نفع ما را به هم گره زده است.

حتماً توجه دارید که به لحاظ موقعیت جغرافیایی ما ایرانی ها در مرکز دنیا هستیم! برای چین مسیر تردد شرق به غرب هستیم و برای روسیه مسیر تردد شمال به جنوب! بنا بر این برای همه ی ما این منفعت مشترک وجود دارد که منطقه باید امن باشد. در حالی که این منفعت مشترک را با غرب نداریم. چون اولاً غرب رقیب بلوک شرق است و ثانیاً غرب طرفدار اسرائیل است و امنیت اسرائیل یعنی ناامنی مسلمانان!

به همین سادگی می توان حدس زد که چرا روسیه علاقه دارد وابستگی خودش را از اروپا قطع کند و با ما زد و بند داشته باشد.

بماند که غربگرایان ما این حرفها را نمی فهمند و همچنان می خواهند از دست غرب بخورند، حتی اگر هزینه اش «برد برد» باشد.

  • مهدی جهانشاهی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">